Välkomna till bildandestämma i Påbo gamla Kapell 2014-06-17

03.06.2014 18:15

Bildandestämma kommer att hållas i Påbo gamla kapell tisdagen den 17 juni med start kl 19.

Kallelse har gått ut till samtliga intressemedlemmar men även övriga intresserade fastighetsägare i vårt område hälsas välkomna! På stämman kommer det finnas möjlighet att anmäla om medlemskap i föreningen.

Vi har för avsikt att under stämman besluta om att starta ekonomisk förening samt att godkänna föreningens stadgar, för vilka det just nu finns förslag till här på hemsidan under "Protokoll och stadgar"

Marbäck-N.Gällstad fiberförening kallar till

bildandestämma

Tisdagen den 17/6 kl 19.00 i Påbo gamla kapell

Marbäck-Norra Gällstad fiberförening bildades i december 2013 för att kunna erbjuda dataöverföring via fiber i verksamhetsområdet. För att kunna gå vidare i arbetet kallar vi nu samtliga intressemedlemmar till bildandestämma för att starta en ekonomisk förening.

På mötet kommer Åke Jansson att medverka med sina erfarenheter ifrån arbetet med TKF Fiberförening som började använda fibernätet i december 2012.

Dagordning/Föredragningslista

1. Val av ordförande och sekreterare för mötet

2. Godkännande av röstlängd

3. Val av 2 justeringspersoner

4. Fråga om stämman blivit utlyst i behörig ordning

5. Fastställande av dagordning

6. Beslut om att starta ekonomisk förening samt att

anta de föreslagna stadgarna

7. Fråga om arvode till styrelseledamöter och revisorer

8. Årsavgift och andra avgifter

9. Val av antal styrelseledamöter

10. Val av styrelseledamöter

11. Val av styrelsens ordförande

12. Val av revisorer

13. Val av valberedning, 2 st.

14. Övriga frågor

Endast medlemmarna i Marbäck N Gällstad fiberförening har rösträtt. Övriga intresserade fastighetsägare i området hälsas välkomna men äger ingen rösträtt. På mötet finns ansökningsblankett för nya medlemmar. Ann-Mari Arnesen och Andreas Enander utgör valberedning inför mötet.

Förslag till stadgar kommer att finnas på mötet samt på hemsidan:

www.marback-n-gallstad-fiberforening.webnode.se

Välkomna hälsar Interimstyrelsen!